michaela's forum

M
michaela 02/03/2006 19:48
81.204.193.*

Stelling : Dwangmatige sterelicatie bij gehandicap

Mensen ik ben wel heel benieuwd hoe jullie hier over denken .. en waarom je er zo over denkt (hier mag ovr gedicuseerd worden )

dikke kus mich

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2][3]

D
dominic_ti@hotmail.com 02/03/2006 20:29
145.99.193*
Hoe "hard" dit wellicht ook klinkt, maar dit lijkt me voor een bepaalde groep gehandicapten toch het verstandigst.

Daarmee bedoel ik de mensen die zwaar lichamelijk en/of geestelijk gehandicapt zijn. Deze mensen kunnen onmogelijk een kind verantwoord opvoeden zonder daarbij afhankelijk te zijn van de hulp van andere. Daarbij komt ook nog eens het gevaar dat deze "volwassenen" een gehandicapt kind op de wereld zetten.

Maargoed iedereen kan hier natuurlijk anders over denken ....

M
michaela 02/03/2006 21:19
81.204.193.*
ik ben het eens met de reactie van dominic..... maar aan de andere kant die mensen hebben ook een kinderwens mag je deze dan gewoon ontnemen ?? zonder dat hun er zelf echt van bewust zijn dat ze nooit meer kinderen kunnen krijgen... ik vind dit aan de andere kant niet echt kunnen tegen mijn persoonlijke princiepes in.... ik denk dat nederland op zich genoeg middelen heeft om deze mensen te helpen en kunnen evt de kinderen ter adoptie doen aan mensen die geen kinderen kunnen krijgen en wel in staat zijn om volledig voor dit kind te zorgen .....

maar jah ieder zijn mening ...

xxies mich

D
dominic_ti@hotmail.com 02/03/2006 21:24
145.99.193*
Mich, ook jou reactie kan ik begrijpen. Natuurlijk is het "hard" om deze mensen zomaar hun kinderwens te ontnemen. Feit is alleen wel dat je nooit van te voren kunt weten of dit kind 100% gezond ter wereld zou komen.
Daarnaast weet je ook niet of de "moeder" snapt dat er een kind in zich groeit en dat ze daardoor erg op haar levenstijl moet passen. Lijken me bij elkaar opgeteld erg veel "gevaren".

M
michaela 02/03/2006 21:28
81.204.193.*
oke eens .... jaaa alweer

maar toch wil ik er even wat aan toe voegen een gehadicapt persoon hoeft niet altijd ook een gehandicapt kind te krijgen er zijn zoveel mogelijk heden tegenwoordig om te kijken voor de geboorte of het kind gezond is en dan kan je latijd nog zeggen jah of de neej en misschien een vermakkelijkte les voor de gehandicapten ouders en misschien iets van een kraamzorg spreciaal voor dit soort gevallen kan makkelijk nederland heeft genoeg geld dus laat ze het goed besteden in plaats van meer wegen die niet alleen schadelijk zijn voor het milleu maar ook nog eens voor de mens zelf

kussies mich

D
dominic_ti@hotmail.com 02/03/2006 21:36
145.99.193*
Ook jij hebt weer de nodige punten ....

En natuurlijk gaat onze medische kennis steeds verder.
Alleen zitten we met een klein probleem. Er kan pas na 5 mnd. worden bepaald of een kind levensvatbaar is en geen afwijkingen heeft.
Het verwijderen van een kind is dan al niet meer mogelijk. Die beslissing kun je namelijk alleen maken voordat de vrouw 2mnd zwanger is.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun deze mensen al het geluk van de wereld !

M
michaela 02/03/2006 21:39
81.204.193.*
oke weer een punt maar dan kan je het berusten op evt adoptie en de nodige hulp die de ouders kunnen /moeten krijgen by het verzorgen van een kind hun kind

[/quote]Die beslissing kun je namelijk alleen maken voordat de vrouw 2mnd zwanger is.

deze zin is niet helemaal juist is voor de rest niet relevant maar het is na 3 maanden lieverd ....

kussies mich

D
dominic_ti@hotmail.com 02/03/2006 21:45
145.99.193*
Ok ... dat laatste wist ik dan weer niet.
"Vroeger" was het 2mnd. en ik ben tenslotte ook geen vrouw ...

Maarja met alle respect, maar waarom zou je dan iemand anders "opzadelen" met een gehandicapt kind die hij ook nog eens niet zelf op de wereld heeft gezet. Ik kan me niet echt voorstellen dat mensen op die manier vader/moeder willen worden. Als het je eigen kind is dan is het een heel ander verhaal.
Dan is het tenslotte te eigen vlees en bloed.

M
michaela 02/03/2006 22:11
81.204.193.*
1 kan j neit denken voor een ander dus ook neit bepalen wat iemand denkt of wil en 2 het is niet opzadelen by adoptie kiezen mensen er voor om zon kind te adopteren das een keuze die je maakt en waar je achter moet staan ik heb ect veel respect voor mensen die kinderen adopteren echt vooral als het om zulke kinderen gaat

xxies mich

D
dominic_ti@hotmail.com 02/03/2006 22:15
145.99.193*
Heb ook echt wel respect voor mensen die daarvoor kiezen, ik kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat er stellen zijn die een gehandicapt kind adopteren. Maarja ik ben dan ook geen "stel" en heb daar ook nog nooit over nagedacht.

M
michaela 02/03/2006 22:17
81.204.193.*
kijk das een betere reactie

xxxies

M
Melvin 02/03/2006 22:32
84.85.20.*
Ik denk dat we het beter andersom kunnen doen,: laat de gehandicapten een kind uit een derde wereld land adopteren Die kan er alleen maar op vooruit gaan! (denk ik)

M
michaela 02/03/2006 22:34
81.204.193.*
das een punt mel maar niet de juiste stelling het ging erom of gehandicapten mensen in staat zijn om voor een kind te zorgen ...

dan is voor hun adopteren niet echt een optie he ...

M
Melvin 02/03/2006 22:36
84.85.20.*
Als ze onder begeleiding staan kunnen ze wat mij betreft proberen om een kind op te voeden

M
michaela 02/03/2006 22:47
81.204.193.*
We hebben het over vrantwoordelijkheid mel en kom jij aan met proberen ....

M
Melvin 02/03/2006 22:50
84.85.20.*
sorry misschien vallen we een beetje van het onderwerp weg :-p

Snelle reactie als

← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
Pagina's: 123
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |